9 de des. 2011

L'HORT AL DESEMBRE

Ho sé, fa molt temps que no actualitzo el bloc. Més o menys el mateix que no em dedico de ple a l'hort. Però per fi m'hi he posat i torno a ser aquí! La situació ara per ara és aquesta:

- Fa fred i hi ha molta humitat a Terrassa.

- Els calçots tiren molt bé, ja estan a punt per ser calçats i, si res no falla, a finals de gener ja els podrem recollir i menjar, ja en tinc ganes.

- Les escaroles estan fantàstiques i els enciams de roure també han crescut força. L'any passat ja van anar bé i sabia que era una bona aposta i no m'han fallat. He decidit anar arrencant fulles soltes enlloc de tallar tota l'escarola sencera i així anar-ne menjant tot l'hivern. Les pastanagues també van a bon ritme i fa dies que en mengem.
planter d'espinacs i bledes

- Aquesta setmana, a més, he transplantat el plater que havia preparat fa un mes de bledes i espinacs. Els vaig sembrar en safates de planter i els he tingut a l'exterior (amb mínimes de 5 graus) però dins una caixa de plàstic transparent. De manera que els arribava la calor i la llum del sol, però els aïllava una mica del fred. L'invent ha sortit bé i m'he estalviat omplir el menjador de safates i plantetes. Ara ja està tot en testos i a veure què mengem d'aquí un parell de mesos.

A aquestes alçades ja no sóc a temps de fer gaire cosa més. Per tant esperaré que tot el que tinc plantat arribi a bon port i aconseguim menjar verdures tot l'hivern. Ara toca regar, impacientar-me perquè tot creix molt a poc a poc i dedicar els dos propers mesos a preparar i planificar la propera primavera (la primera en un pis amb sol). Si alguna cosa he après amb aquest anys que porto a l'hort és que tot s'ha de pensar amb molta antelació, si no fas tard...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada