2 de nov. 2011

DE CAP A L'HIVERN

Ara sí, les temperatures ja han baixat, ja plou, és a dir: entrem de ple a la tardor. Som al novembre i la planificació la tinc a mitges! Vaig tard. Tot i que vaig començar bé, plantant llavors d'espinacs, canonges, escaroles, pastanagues, bledes, ... a mitjans de setembre, l'èxit d'aquest planter fet a casa ha estat gairebé nul i pràcticament no ha sortit res.

Sempre dic que tenir un hort no porta gaire feina i que sempre es pot trobar un momentet per dedicar-li. Però he d'admetre que els canvis d'estació, sobretot la primavera i la tardor, sí que requereixen una mica més de temps. Normalment m'hi estic una setmaneta, entre treure les plantes d'estiu que ja no viuen, adobar la terra, plantar llavors i planificar què posaré a cada test. Aquest any m'hi vaig posar al setembre, però ara, fa dies que no tinc temps material de dedicar-me a tornar a plantar tot el que no ha sortit. Això vol dir que, o trobo una estoneta i m'hi poso, o tindré un hivern poc productiu. Però no es pot tenir tot i, com que no he de viure de ser pagesa, tampoc és tant greu, no? Prometo intentar-ho, i sinó, deixaré descansar la terra fins la primavera.

Això sí he tornat a plantar calçots! L'any passat van funcionar molt bé i he decidit repetir! La veritat és que el conreu és extremadament fàcil, no porta gens de feina i és molt productiu. Els calçots surten primets, però molt bons i val la pena! Així que he comprat una caixa de cebes de calçot i n'he plantat 8, una bona collita si es té en compte que de cada ceba en sortiran entre 7 i 10 calçots. Ja vaig explicar-ho la temporada passada, però pels despistats us explico que plantar-los és tant fàcil com tallar la part de dalt de la ceba i enterrar-la uns 10 centímetres sota terra. Us penjo la foto, perquè només fa un parell de setmanes que estan plantats i mireu quin aspecte tenen!

6 comentaris:

  1. Qué bé tens els calçots ! :-)

    @JavierColores

    ResponElimina
  2. Amb quin producte abones la terra.

    ResponElimina
  3. Jo abono amb adob orgànic normal i corrent que vaig comprat en un centre de jardinera. Tot i que ara tinc un vermicompostador i espero poden començar a aprofitar el meu propi adob ben aviat!

    ResponElimina
  4. Hola anna, encantat de trobar el teu blog, jo tb tinc un hort i volia demanarte consell, que puc plantar a l hivern? Fins ara nomes ho feia a l estiu,,,,, visc a madrid i aqui el clima es una mica mes fred que a catalunya. Gracies per tu blog i les teues experiencies. Antoni

    ResponElimina
  5. Hola Antoni, em fa il·lusió que algú trobi interesants les meves aventures de pagesa. Jo de cara a l'hivern em plantejaria espinacs i bledes, que són aposta segura. Pots fer també pastanagues, cebes i alguna varietat d'enciam de fred. És més o menys els que faig jo. Les cols també funcionen, però en un hort petit com el meu m'ocupem massa espai.
    Si ja fa molt fred, fes planter de llavors i posa'l dins de casa fins que tinguin 10cm. Aixì créixen amb calor i aguantaran bé.

    Ja em diràs com ha anat i si has tingut sort.

    ResponElimina
  6. Sо, what οn the button is aurawave anyωay, and then ρay for thе ѕucceeder
    thаt іt's one of the virtually affordable products of it's kinԁ.


    Fеel free to viѕit my рage :
    : aurawave tens unit

    ResponElimina