9 d’ag. 2010

PESTO ITALIANO

Si he de triar entre les plantes aromàtiques em quedo amb l'alfàbrega... aquell gust i aquella olor inconfundibles que em transporten cap Itàlia i cap a la pasta...
A banda de ser boníssima, l'olor de l'alfàbrega ha estat la solució a part dels meus problemes de pugó a l'hort. A tots els llibres i webs consultats parlaven d'aquesta planta com a remei natural contra aquest insecte, així que em vaig decidir a provar-ho. Vaig començar a col·locar alfàbrega cap al més de maig, quan als centres de jardineria només es podia trobar la de fulla petita. Una planta que fa molta olor, però que no és gaire bona per menjar. Amb l'arribada de la calor, també va arribar la de fulla gran, la bona, la del pesto i en vaig comprar una. Ara per ara tinc al balcó 3 de fulla petita i una de gran i puc afirmar que es tracta d'un dels millors repel·lents d'insectes que he provat,... i que duri.

3 comentaris:

  1. Nois!! Nosaltres també tenim alfàbrega a casa i no ens dura mai més d'una setmana... :(

    Com us ho feu vosaltres? Algun truc de l'àvia especial?

    Petons

    Andrea i Laia

    ResponElimina
  2. A nosaltres també ens ha costat un any aconseguir que ens duri. Fins ara plantàvem llavor i sempre ens sortia però mai creixia. Després d'un any de disgustos, aquesta la vam comprar crescudeta. He anat descobrint que és molt sensible a la manca d'aigua i si un dia no regues ja es marceix. És l'únic que he descobert!! sort!!

    ResponElimina
  3. És molt important, si voleu conservar l'alfàbrega bén guapa, anar tallant-li les floretes. El procés crec que es diu "despuntar". Si no ho feu la planta seguirà el seu curs natural, farà moltes llavors però les fulles cauran. Les flors que li tregueu vos les podeu utilitzar per amanir la tomàtiga, són molt dolces i amb un gust suau a alfàbrega.

    ResponElimina