24 de març 2012

PRIMAVERA 2012

- bledes i enciams -
L'home del temps anuncia que s'ha acabat el fred, que ja han marxat les pluges, que pugen les temperatures i que surt el sol. Som a la primavera i, més d'hora que mai, em llenço a fer el planter. Sí sí, per primera vegada vaig on time

Els enciams que vaig comprar fa un més ja estan tots trasplantats i progressant. Les bledes aturades per les gelades comencen a créixer a velocitat de creuer i les escaroles estan millor que mai. Així que toca fer planter a banda i, durant els dos mesos que trigarà a estar a punt de trasplantar, anar consumint les hortalisses d'aquest hivern. Tot va sobre rodes.

Ara per ara he sembrat:
- Tomàquet de Rosa Ple: una varietat de tomàquet propi de la zona de Manresa. És per amanir i dolç. M'expliquen a la botiga on el compro que ve a ser com un tomàquet de Montserrat però ple per dins. A més té el certificat de producte ecològic. N'he plantat 9.

- Meló: del groc, varietat Arcos. Prové d'Andalusia, concretament de la zona de Cádiz i també té certificat ecològic. És el mateix que vaig plantar l'any passat i va funcionar, a veure si aquest any en mengen més d'un i una mica abans.

- Pastanagues: tipus Nantese, d'arrel semi-llarga (16-18cm). Són les mateixes que he plantat des del primer dia de l'hort i sempre han funcionat. Són molt dolces.

- sembra de gira-sols -
- Cogombre: del mig llarg Marketer. El que tinc des del primer dia i va tirant. No és ecològic però surt força bo.

- I la novetat d'aquesta temporada: gira-sols. Me'ls va portar la meva mare d'un viatge a Holanda i els he plantat. Desconec totalment com es cuida un gira-sol i em guio, només, per les instruccions de l'envàs: s'han de plantar a finals de març i trasplantar en 5 o 6 setmanes. Se suposa que la planteta hauria de sortir en 10 dies i en uns tres mesos ja tindré la flor. Us prometo que si arribo a aconseguir pipes us convido a tots. De fet, em conformo en que surti la flor i m'alegri el balcó. Ja us explicaré.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada