13 de maig 2012

ESPERANT ELS TOMÀQUETS

- els Cherry d'aquest any -
Mireu quin aspecte tenen els tomàquets Cherry que tinc plantats a la terrassa! N'hi ha moltíssims i mica en mica van creixent i es van envermellint, però encara no n'hem menjat cap i ja en tinc ganes! Aquest és el primer any que planto Cherrys i vaig una mica perduda en temes de temps, tot i que penso que ja no pot faltar gaire per començar a menjar-los. Tampoc tinc clar si són de la varietat vermella o groga, perquè els vaig comprar en un centre de jardineria (amb certificat d'ecològic) i no vaig preguntar, de moment són verds i sembla que van a bon ritme! M'agraden i m'ho apunto per l'any que ve. Un cultiu ràpid, fàcil i divertit!

Les tomaqueres grans van una mica més lentes i, tot i que la planta ha crescut moltíssim, de moment només hem arribat a les flors! Ara em toca a mi ajudar a pol·linitzar-les repassant l'interior de les flors amb un pinzell, de manera que faig manualment la feina dels insectes.

- flors de tomàquet Raft -
El cultiu del tomàquet és dels més senzills si teniu les condicions bàsiques de sol, terra i adob, i no porta gaire més feina que regar-lo mantenint la terra humida, sense passar-se. De fet, diuen que surten més bons si els fem patir una miqueta amb la sequera. Potser el moment més delicat del cultiu és el de fer créixer la llavor en el planter. A mi em passa sovint que comencen a créixer les fulletes i hi ha un moment que paren i no van a més. És molt frustrant però, per sort, alguns si que tiren... Aquest any, com que vaig anar una mica tard, he comprat el planter ja fet i les tomaqueres estan fantàstiques. Són de la varietat Raft.

Durant les primeres setmanes després dels trasplantament és important tallar tots els talls menys un, de manera que la planta destini tots els esforços a una sola branca i creixi una mica més. Més endavant cal lligar la tomaquera a un tutor (jo faig servir canyes de bambú) per evitar que es doblegui amb el pes dels tomàquets. A partir d'aquí regar i collir fins que arribi el fred.


7 comentaris:

  1. Una pregunteta, quant de temps has passat des de que vas plantar les llavors dels Cherry fins que han eixet les tomàquets?

    Gràcies!

    Per cert, enhorabona pel blog! M'agrada molt!

    ResponElimina
  2. Hola! precisament els Cherrys els vaig comprar de planter i no de llavor, però el més normal en les tomaqueres és que passin uns dos mesos entre plantar la llavor i tenir els primers tomàquets! Molta sort!

    ResponElimina
  3. Carai amb les tomaqueres. Quina bona pinta que fan...
    Per cert, volem reconèixer el teu bloc amb un premi Liebster (iniciativa en cadena otorgada pels bloguers).
    Més informació http://wp.me/p17nmG-1cy
    Una abraçada.
    Manel i Cristina

    ResponElimina
  4. Bona nit! Arran de blocs com aquest ens hem animat nosaltres també a explicar els èxits i fracassos del nostre humil hortet urbà en plena gran ciutat http://hortdestarpercasa.blogspot.com Seguim en contacte! Tenim molt a aprendre de vosaltres!

    ResponElimina
  5. Molta sort Dani en aquesta aventura! Seguiré d'aprop les teves aventures!

    ResponElimina
  6. Manel! Cristina! moltíssimes gràcies! quin honor!!!!!

    ResponElimina
  7. FELICITATS PER EL TEU BLOG,jo tambe tinc uns cherry com aquets i estan igual de grans (tambe vaig comprar el planter)ademes vaig plantar llavor i aquets van mes enrrederits.

    ResponElimina