3 de set. 2011

EL VERD D'AQUEST ESTIU: L'ESCAROLA

Quan els enciams que vaig plantar a la primavera se'ls van cruspir els fongs, vaig decidir començar de zero intentant barrejar diferents llavors d'enciams en un mateix test. Doncs és resultat oscil·la entre èxit absolut o desastre en funció de qui opini. A mi, que m'encanta l'escarola, em sembla genial, ja que de les 4 espècies diferents que vam sembrar només han sorti escaroles! La sorpresa és que les altres varietats sí que han crescut en altres testos (amb les tomaqueres o el meló) però no ho han fet en aquest test. Per què? Doncs llegint he descobert que com que són plantes de la mateixa família és fan la competència pels nutrients de la terra. No em sorprèn, tot i que jo vaig decidir provar-ho quan vaig veure que hi ha botigues que venen llavors mesclades!

Una curiositat: Sabeu que l'endívia és un tipus d'escarola que es cultiva protegint-la del sol perquè sigui blanca?  I Un truc, si voleu que l'escarola es blanquegi de dins es pot posar un plat a sobre uns dies abans de collir. Tot i que ja fa dies que a casa en mengem i verda ja és prou bona, vaig a provar-ho!

1 comentari:

  1. Osti, quina bona pinta i jo amb una caca d'enciams... :) AIxò sí, em vaig menjar deu tomàquets xerris ben a gust!

    ResponElimina